måndag 2 februari 2015

I'm gonna die on the battlefield.

Lyckades snubbla över en anime-rekommendation, och tänkte att jag kunde ge den en chans.
MIND. BLOWN. AWAY.
Den är i klass med toppserier som Attack on Titan och alla andra serier som fått hjärtat att slå snabbare.

Jag sitter ofta med öppen mun och stora ögon, samtidigt som jag kommer på mig själv med att ha tårar i ögonen och ett hjärta som klappar på grund av att det är så spännande.

Genrerna är Sci-fi, Meccha och Dystopi. Väldigt lik Attack on Titan i det avseendet att människorasen är i underläge. Även de moraliska frågorna som uppstår om hur mycket man kan offra för det stora hela. Hur huvudpersonerna klarar av den mentala stressen av en verklighet, där ens vänner inte alltid överlever.

Den är listad som 17+, och jag kommer i fortsättningen slaviskt kolla rating:en på alla serier jag funderar att titta på. Jag förstår att denna serie har klassats som det.

Inga kommentarer: