fredag 15 oktober 2010

Moo...

Jag gissar på att jag kommer få ungefär noll sympati för det här, men himlarns!, jag är ju ledsen. Det har kommit en ny patch till World of Warcraft. Det står någonting om "3D" och DirectX, men jag förstår ingenting. Jag vet inte hur man löser det, och jag vet definitivt inte vad för sorts "game card" jag har i min dator.

Jag vill gråta, skrika och sparka sönder datorn för tillfället. Visst hade jag (kanske) tänkt sluta spela om 10 dagar när min betalda månad gått ut, men jag hade sett fram emot att få nöta hela tiden ut. Och jag blir så ledsen när jag tänker på faktumet att jag antagligen aldrig mer kommer kunna få spela. Det är just det där. Det är inte mitt aktiva val, utan ett jävla kukspel med tiotusen olika problem som säger att jag inte får.

Aldrig igen ._.


8 kommentarer:

Anonym sa...

Du behöver omkring 20-25GB ledigt utrumme under tiden patchen insalleras.
För att se vad du har för grafikkort gör följande.
Åtminståne i WinXP, borde inte vara så stor skillnad i andra Windows operativsystem.

1. Högerklicka på "Den här datorn" på skrivbordet.
2. Välj "Egenskaper".
3. Gå på filken "Manskinvara".
4. Välj "Enhetshanteraren..."
5. En lista på saker kommer upp. Där klickar du på +:et framför "Bildskärmskort"
Då ska du kunna se vad du har för grafikkort.
För att se vad grafikkortet har för drivrution (om det skulle behövas), högerklicka du på det grafikkortet som finns listat där och välj "Egenskaper" klicka sen på fliken "Drivrutin".

Anonym sa...

På hemsidan Can You Run It kan du kolla om du kan göra spel
Om du ska kolla om du kan köa något spel så kommer du behöva installera ett ActiveX (nånting sånt), om du ska använda den här sidan så tror jag att du mest troligt måste använda Internet Explorer för det.
http://www.systemrequirementslab.com/cyri/

För närvarande finns det bara upp till Lich King expansion listat där.

Det här är varför det är mycket bättre med konsol än med dator baserade spel.

rusty sa...

Oj, vad snällt att du försöker hjälpa mig! Jag lyckades knappa fram och se vad jag nu har för grafikkort. Fast saken är den att det inte hjälper mig särskilt mycket ändå, för jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den informationen. Den enda hjälpen man kan få på forumen osv är om man har XP eller Vista, och jag har det nyaste, 7. Och de babblar ju en massa om att XP och Vista innebär problem, men jag vet ju inte om 7 gör det.
Sedan problem nummer två. När jag först installerade WoW, så gjorde jag det på en extern hårddisk, pga litet utrymme på själva datorn (den är inte min, därav den jobbiga lösningen). Men iochmed att hårddisken är extern, så tycker det om att installera sig på olika platser hela tiden, så jag vet inte till 100% om alla bitar har lagt sig rätt. x_x
För tillfället håller jag på att ladda ned hela patchen manuellt via torrents istället för blizzards egna, och ska se om det fungerar då. Ska hålla ditt tips om 20-25GB minne medan den installerar i bakhuvudet.
Tack så mycket för hjälpen iaf!

Anonym sa...

Varsågod, jag hoppas det löser sej för dej. På vilket realm brukar du vara?

rusty sa...

Det hoppas jag med. Vore otroligt ledsamt om jag inte får spela mer, speciellt nu när cataclysm släpps snart och allt.
Jag spelar i Shatar, en RP-server. Var spelar du?

Anonym sa...

Jag är på Kilrogg (alliance) och Aggramar (horde) båda normala realms. Horde har jag inte spelat så mycket, spelar mest nu med en rogue lvl 56 och mage lvl 13.
Måste hitta någon bra build får båda nu.

Jenky sa...

Jag har hört att Wow är ospelbart ändå efter nyaste patchen, med all lagg och så. Så för tillfället tror jag inte att du missar så mycket. :) Trist ändå iof. Speciellt med Wow som är så beroendeframkallande. Jag försökte sluta i flera månader och lyckades inte lägga av helt förrän jag deletade min level 80 main. :S Men lycka till med knepandet i alla fall! Jobbigt när bästa spelen knasar.

Lin Lin Linda Li sa...

WoW fuckade upp sig totalt för mig efter en patch för ett tag sedan, men spamma forumen och kolla vad folk säger där. Jag lyckades slutligen lösa problemet genom att gå in på hänvisningarna som var centrerade kring min typ av dator. Så ge inte upp, min kära!