tisdag 7 april 2009

Tsk!

Jag pratade med pappa idag. Ekonomin är inte som den borde vara, och då är det pappa som får stå för mellanskillnaden. Jag k0mmer nog aldrig att växa upp. Det är så otroligt pinsamt och nedvärderande att ringa pappa och fråga "Hejja du, kan du vara hygglig och låna mig litet pengar (igen) tills jag får mer pengar? Snela, snela pappa."
Nu brukar det iofs inte låta riktigt så. Men, vad gör man inte för att få jobbiga saker att låta litet mer hyggligt?

Hursomhelst.
Jag: Linda pratade med sina föräldrar igår och de sa att hon skulle få ut 6000:- runt midsommar från skatteverket, eller-var-man-nu-får-de-där-pengarna-ifrån. Har du fått något sådant brev?
Pappa: Ja, det kom idag.
J: Stod det hur mycket pengar jag skulle få? Fick jag också 6000:-?
P: Nej.
J: ..... Va? ..... Men jo, det måste jag ju ha fått!
P: Du fick 9000:-.


Tsk! Pappa, din lilla rackare.

Inga kommentarer: