fredag 24 april 2009

Mirakel

Ett mirakel har skett. Håller ni andan nu? Sitter ni ned? -- Jag har blivit solbränd. Jag tror inte att de flesta inser det stora som har inträffat idag. Jag har inte solat sedan jag var femton år gammal. De senaste två åren har jag insett att det nog inte är så dumt med litet färg ändå. Men det är inte förrän nu som jag har lyckats (jag har en dålig vana av att använda strumpbyxor och tunna cardigans 24/7). Nu råkar väl min hud vara en aningens åt röd-hållet än åh-kolla-jag-ser-inte-ut-som-ett-lik-längre-höhö, men jag nöjer mig med det lilla jag kan få.

Idag spenderade jag och Lindur dagen i Holland Park. Den ligger ca fem minuters gångväg från där vi bor. Så nu har jag legat och läst hela dagen i en gassande sol. Imorgon blir det Hyde Park, en snabbis, på Lindas lunchrast.

London blommar som aldrig förr.

Inga kommentarer: