torsdag 15 januari 2015

Skruttlägenheten.

En mysig grej med min lägenhet:
När det blåser hårt ute, så "lyfter taket" och det knarrar i väggarna. Som om att väggarna protesterar över deras dåligt utföra målning ovanpå den gamla tapeten. Jag tycker till och med om sprickan i taket bredvid min ljuskrona som börjar lossna, för att jag har en ickeexisterande ventilation, som gör att man måste öppna badrumsdörren för att få bort all vattenånga. Och allt stekos som gör att man måste öppna takfönstret, och ibland även balkongdörren för att få korsdrag för att vädra ut. Även där har färgen släppt. Och alla hål i väggen som är en relik från den förra personen som bodde här, som gör att jag inte behöver få dåligt samvete över alla tavlor och rådjurshorn och guldhyllor och snidade koifiskar i trä som jag vill sätta upp.

Det enda dåliga är snedtaket i badrummet som gör att jag måste stå snedlutad när jag duschar. Det hjälper liksom inte riktigt med min svårighet att duscha.

1 kommentar:

Jenky sa...

Jak vill hälsa på!