tisdag 13 januari 2015

Kiiikoooeeemaaaaseeeeen (I can't hear youuuuuu)

Ligger och lyssnar på ett MC med Gackt (mellansnack) och försöker förstå allt som sägs. Hade lyckats glömma bort detaljen som han alltid kör på sina live:

Gackt: Okaeriiiiii!
(Välkommen heeeeem!)
Publiken: Tadaimaaaaaa!
(Jag är hemmaaaaa!)

Gackt: Matteta?
(Har du väntat?)
Publik: Matteta!
(Jag har väntat!)

Man blir så himla glad när man hör det. Han vet att vi har väntat. Och då välkomnar han en med att säga "Välkommen hem!", för att det är här vi hör hemma.

Kommer ihåg när jag hörde det första gången IRL. Jag hade åkt till Hiroshima för att få se honom. Och när han ropade "Okaeriiiii!", så blev jag alldeles tokig och skrek det högsta "TADAIMA":et jag kunde uppbåda. Han välkomnar mig hem! Det är här vi hör hemma, jag och Gackt och alla fans som älskar honom, och han som älskar oss! Vi är hemma! 

Inga kommentarer: