lördag 17 januari 2015

トモエ

Har mått väldigt dålig och gjort dumma val de senaste fyra dagarna. Har sovit mig igenom de senaste två, och de få timmarna jag har varit vaken så har jag bara legat kvar i sängen och spelat otome-spel och läst Harry Potter.
Men så lyckades jag äntligen lämna sängen för att dricka kaffe och titta på ett avsnitt av en anime som jag fått reda på via cheezeburger. Tänkte att jag kanske, nästan, kunde tillåta mig själv det. Något roligt.

Skummade snabbt igenom de nya animes som släppts för början av 2015. Och då ser jag honom. Tomoe. Min älskade fox spirit Tomoe med vitt hår, rävöron, svans och huggtänder. Utan min kunskap har det fantastiska landet Japan bestämt sig för att släppa en andra säsong av serien som jag älskar.
Jag blev tårögd av lycka och skuldkänslor - varför ger livet mig en sådan här fantastisk present när jag inte förtjänar det?

Då bestämde jag mig för att sluta tycka synd om mig själv. Inget blir bättre av att jag ligger med ångest för mig själv i flera dagar och ger upp. Om jag gjort ett dålig val, så får jag ta ansvar för det. Om nu livet vill ge mig en sådan underbar present, så ska jag göra mig förtjänt av den.

Har jag sagt att jag älskar Tomoe?



Inga kommentarer: