torsdag 19 december 2013

Det kändes ut i fingertopparna.

Under min tupplur idag så drömde jag att det kommit ut två nya episoder av Shingeki no Kyojin (Attack on Titan på engelska). Jag var så sagolikt lycklig, liksom sprack nästan av glädje.
"Jag är så himla lycklig just nu", säger jag till mamma och pappa när jag studsar upp ur fåtöljen.
Jag tittar upp mot deras leende ansikten, för plötsligt har jag blivit ett barn. Sollyckan sprider sig i hela rummet, och mina föräldrar tittar ömt på varandra.
Sakta börjar jag vakna till liv, men jag försöker streta emot. Jag måste få ha kvar det här, jag måste få se dem tillsammans och kära. Jag måste få sitta där i soffan och titta på en favoritserie medan mina föräldrar håller händer.



-----
Och på tal om jobbiga namn på japanska serier.
Kommer ni ihåg FullMetal Alchemist?
Kommer ni ihåg vad den heter på japanska?
HAGANE NO RENKINJUTSUSHI.
Där kan man snacka om en tongue-twister. Speciellt eftersom jag inte ens kunde japanska då.




Inga kommentarer: