onsdag 7 augusti 2013

Små tankar.

Jag börjar bli en veteran inom hårlockning. Allt beroende på hur motiverad man är på kvällen när man ska lägga håret på kvällen. Hairpins, 80-talsrullar i alla dess former. Sedan finns det ju locktång och plattång som man kan locka med på morgonen. Men nattläggning är definitivt enklast och tar minst tid. Vatten är det enda som behövs.

Ögonen har varit svullna i fem dagar nu. Röda, puffiga, kliiga. I förrgår balanserade jag den hårtunna linjen som uppstår när man klär sig i ungefär fem olika färger. Det mesta gick i rödskala. It matched my eyes.

Använder flitigt en tesked på ögonen. Lägger in den i frysen, och när ögonen är som mest allergiska, så tar man bara ut den och kyler svullnaden. Beauty/allergy tips #714.

Läste boken Kontakt av Carl Sagan i helgen. Ni vet storfilmen som gjordes på 90-talet, som till och med (dåvarande) President Clinton var med i? Det var tamejfan den finaste boken jag läst på länge (yes, det var en referens till Karl-Bertil Jonssons Jul). Så. Himla. Bra.
Balansen mellan vetenskap och tro, ett enande av världen och den ständiga striden med politik. Mycket fackspråk (jisses, så mycket det var), men gud vad bra den var. Läste ut den på två-tre dagar. Jag har nog inte sträckläst så mycket sedan Audrey Niffenegger eller Harry Potter.

Sedan läste jag äntligen ut Änglar och Demoner av Dan Brown. Gissa vad den handlar om? Vetenskap och tro. Lol.

Inga kommentarer: