torsdag 29 augusti 2013

Min Stad.

Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Min stad

Min Stad.
Jag saknar den. Med dalen som grund, och leran i backarna som urholkats till bostäder. Påbyggnaderna med skrangliga brädor och sneda tak. Täta, läskiga spiraltrappor med ojämna steg. De hemliga gångarna under jorden.

Spurten genom The Red Light District, där man ibland slänger en knytnäve mot de kriminella. Visar var man står, att det faktiskt är jag som bestämmer här. Ibland går det för långt, och jag kan inte hejda knytnävsslagen eller sparkarna som till slut gör att deras ansikten inte går att känna igen längre. Jag plockar upp en blodig tand och slänger den efter hans kompanjoner - en varning. Jag slår för att jag hatar vad de gjort med min del av Staden. Att de försöker ta över det fina som skapades efter att jag mötte min största rädsla.

För att i begynnelsen av Staden, så levde det människor här, personer som jag älskade. Tider då jag satt på gungan vid vattnet och blickade bort mot Honom. Han fanns där, han var vacker och jag älskade honom i smyg. De få gånger jag slungades tillbaka i tiden till denna plats, så sprang jag alltid så fort mina ben bar mig. Klättrade upp längs väggen av värdshuset och satt med dinglande ben på räcket och bara tittade. Grät, för jag visste att jag bara skulle få begränsad tid med honom. Levde bitterljuvt igenom alla scener som jag redan fått uppleva flera gånger förut. Ångesten som spred sig när jag visste att det höll på att ta slut.

När man sedan efteråt satt på samma tak i Staden, och såg ner på de smutsiga, äckliga sakerna som tagit honom ifrån mig. Att veta att man förlorat någon för att man inte klarar av att få bort allt ont.
Och till slut växer det. De tar över mer och mer, och jag orkar inte längre. Jag byter skepnad till en varg och springer ut i skogen. Jag kommer aldrig mer tillbaka.

Inga kommentarer: