tisdag 5 juni 2012

Läs! Nu! Orkar inte vänta mer!

Jag älskar biblioteket. De svenska biblioteken är något av det bästa man kan ta del av i ens vardagsliv. Jag är otroligt tacksam för att läsmöjligheter och all den känsla av lugn som biblioteken här i Göteborg har gett mig.

Men nu blir jag litet trött. Jag har fyra reservationer som jag bara väntar och väntar och väntar på. De kommer aldrig fram. Kommer nog inte göra det, heller. Och jag vet att det antagligen inte ens är deras fel, utan att någon kanske snott just de böckerna. Kanske har de tappat just den boken om Garcia Lorca, och nu ligger den blöt och ensam på någon soptipp. Omständigheterna förstår jag, men jag blir otroligt ledsen och upprörd över att jag aldrig får läsa dem. Jag menar, det är som att gå runt och vänta på ett paket som man beställt, men som aldrig kommer fram. Lusten skriker i mig: "Läsa! Läs! Vill!".


Och jag villvillvill verkligen inte läsa Lorcas dikter på svenska. Så jag är väldigt ledsen hest när jag inser att jag förmodligen aldrig kommer få läsa de där böckerna jag beställt.

Inga kommentarer: