onsdag 15 februari 2012

Ja!

Såååå... Jag har alltså levt med 2700:- som månadsinkomst det senaste året. Eftersom jag är sämst med ekonomi och tycker om mat, cigaretter och alkohol, så har jag under ett års tid levt med pengaångest och har fått spendera åtminstone en vecka varje månad med noll kronor (i princip).
Så nu fick det bli slut med det. Jag ansökte om studiebidrag. En del av mig är väldigt besviken på mig själv, för jag borde verkligen inte ta mer lån. Men jag orkar verkligen inte ha mer ångest i mitt liv än vad jag redan har. Jag är trött på att vara utfattig precisjämthelatiden.

Pengarna kom passande nog till Alla Hjärtans Dag, och det firade jag och pojkvännen med en tripp ned på stan. Det var en helt underbar känsla att få kunna göra saker ihop igen, eftersom jag nu hade råd att göra det. Vi firade hjärtats dag med att först dricka litet öl för att orka med att gå på stan i jakt på byxor till D. Varken pojkvännen eller jag njuter av att gå på stan. Han på grund av sin rygg, och jag för att... Jag går aldrig på stan längre, och har inte gjort det på flera år, för att jag inte haft råd att köpa något iaf.

Sedan begav vi oss till Ölrepubliken, som är, precis som det låter, ett safe haven för alla människor som verkligen älskar öl. De har hur mycket öl som helst. Jag körde på min vanliga sträcka med svensk öl såsom Oppigård, Nils Oscar och Dugges. Kanske världens bästa bryggerier.

Och lyckan över att återigen kunna få beställa mat på en restaurang, och välja det man allra helst vill äta när man är ute - musslor. Jag älskar musslor.

Här sitter jag och är glad och försöker glida ut ur view.

Inga kommentarer: