tisdag 22 februari 2011

matorgasm

Bra grej att glömma att man satt på stekplattorna för att laga mat. Jag blev halvt ihjälskrämd.
Fast attans vad gott spenat är alltså. Kommer aldrig riktigt över att spenat har en sådan fenomenal smak.

Så för er som vill lära er en löjligt enkel, billig och GOD maträtt så följ följande instruktioner:
1. Koka pasta.
2. Stek fryst spenat (OBS HEL BLADSPENAT, inte hackad) och när det tinat så peppra och salta.
3. Smula sedan ner ena halvan av en fetaostbit och låt det smälta så att osten och spenaten blir en sorts sås/sörja.
4. Blanda med pastan.

Bon apetit, njut av vardagens allra godaste maträtt.


Ps. Nu ska jag dricka kaffe och äta upp resten av den gigantiska kakan jag fick av mamma under våran lunch/fika-date idag. Om nom.

1 kommentar:

Jenky sa...

Jag blev inspirerad av ditt tips och gjorde en liknande rätt idag. :) Fast jag värmde min spenat i micron och använde mozarella-ost istället. Blev nom det med!