torsdag 8 juli 2010

Jag känner dig, fast inte på riktigt

Det känns så knäppt när man läser kända bloggerskors bloggar och man känner igen sig. Som när niotillfem aka Sandra åker till Oxelösund och leker. Det är ju mitt hem. Jag kommer ju därifrån.

Det är litet samma sak som när man är ute på stan och känner igen folk man sett eller pratat med på internet. Det känns så surrealistiskt, att något som inte riktigt är på riktigt helt plötsligt går där och är en människa. De tittar på en och undrar säkert varför man stirrar, och så får man le ursäktande och svälja "Jag känner igen dig från internet".
"Jaha, hur då?" skulle de kanske fråga då.
Och vad skulle jag säga?
"Jo, det är så att jag känner igen dig från det svenska lolitaforumet, fast jag kommenterar aldrig där så du kan omöjligt veta vem jag är."
Det hände faktiskt. Alltså att jag kände igen en person från det svenska lolitaforumet. Men istället för att berätta om mina läskiga stalker-tendenser, så tänkte jag bara att världen är liten.

Inga kommentarer: