tisdag 6 juli 2010

Go scream, do shout, make an earthquake


För er som missat det (hur har ni lyckats?), så är Jónsis album Go Do det hittills bästa som hänt 2010. Jag har lyssnat på den här skivan minst tiotusenelva gånger, och jag tröttnar aldrig. Nu har också den första videon släppts till låten med samma namn som albumet. Jag tycker den är andlöst vacker. Helst vill jag bara resa till Island och springa runt och leka skogsväsen och prata ett språk som låter fornnordiskt och magiskt. Det, eller åtminstone någon gång i mitt liv ha en sådan där fågelutstyrsel. Den tilltalar mitt väsen, som Linda brukar säga.

Jónsi - Go Do from Jónsi on Vimeo.

4 kommentarer:

Jenky sa...

Jag tänker bara på Till Vildingarnas Land. :D

Petro-belle sa...

åh, tuff tuff tuff. ♥

Lin Lin Linda Li sa...

Underligt nog sa delar jag inte denna fascination for fenomenet Jonsi alls. Jag tror vi spelar nagra latar pa Gap och jag far spasmer varje gang jag hor dem, fast det ar pa islandska sa det kanske ar sigur ros.

rusty sa...

Jenkyjenksa: Haha ja, nu när du säger det så är det ju litet så. Men det betyder ju mys, eller hur?

Petronellan: Ja ja ja! ♥

Lindylin: Jag tycker det också är litet underligt att du inte riktigt faller för Jonsi eller Sigur Ros. Det tycker båda gör fenomenalt vackra låtar, riktigt så att kroppen skriker av lycka. Fast jag kan hålla med om att Jonsi kan vara litet väl intensiv i vissa av sina egna låtar. Och Jonsi har en del låtar på isländska också, men mest på engelska, jaa.
OCH SNART SER VI GACKT, BIBIBIBIBI.