lördag 12 juli 2008

Humorn i Naruto

(Ingen spoiler här heller, nä)
Väldigt, väldigt sällan så lyckas Naruto få mig att skratta. Men, om serien väl lyckas, så är det oftast när en karaktär utsätts för en händelse som gör honom/henne out-of-character. T.ex. om Sasuke utsätts för en pinsam situation som inte alls går ihop med hans "coola" attityd.

Men om det inte är out-of-character, då? Är Naruto ens rolig då? Svaret är nej. Jag är ledsen, men väldigt ofta har jag suttit där med ögonbrynen höjda, medan en liten suck undslipper mig. Gai-sensei och Jiraya-samas grodor retar gallfeber på mig ungefärhelatiden. Men, vad ska man göra? Naruto är ju faktiskt inriktad till även en yngre publik.
Men det är ibland, ytterst sällan, som humorn får mig att fnittra till. Detta är ett av fallen:

Gai: "Youth is sweet and sour and sometimes strict, Kakashi."
Kakashi: "Did you say something?"
Gai: "Oh my god!!! That was pretty good, rival Kakashi. That reaction is somewhat 'modern' and it pisses me off."

ps. neeej, jag spammar inte alls Naruto!

1 kommentar:

Lin Lin Linda Li sa...

... men älskling, du läser faktiskt om den i alla fall? *_*