torsdag 31 januari 2013

haj

Hej bloggen! Det var länge sedan!

Jag hälsar på litet här för att berätta att jag hittat den mest perfekta frisören. Hon jobbar på ett ställe som heter Cayenne (har jag för mig) i Mölndal. Alla i min familj klipper sig där, förutom min bror, för han tycker om att upptäcka saker själv. Men hur som helst, anledningar till att hon är brabäst:

- Min lugg blev perfekt klippt. ÄNTLIGEN någon som lyssnar på när man specialbeställer en luggklippning!
"Alltså, jag vill ha mycket sidohår runt ansiktet, och de etapper av gammal lugg vill jag att de ska fortsätta växa, så det får du inte klippa. Bara det som verkligen behövs klippas. Sedan vill jag att du klipper typ någon millimeter ovanför ögonbrynet, och inte 'klippa ur' den med en sådan där specialsax. Jag har så litet hår ändå, så om man använder den på mig så får jag inget hår kvar. Oooch sedan, skulle du kunna klippa en liten böj precis vid kanten av luggen, så att den ramar in och passar ihop bättre med sidohåret?", skulle jag annars ha behöva sagt. Men inte nu! Hon förstod det alldeles själv. Helt fenomenalt.

- Hon lyckades med den perfekta kombinationen av etapper, bak i håret, utan att man ser ut som en 90-talspudel. När jag vaknar upp på morgonen, eller drar en borste genom håret, så lägger sig allt jättesnyggt direkt.

- Allt som allt, så gjorde hon underverk med mitt tunna, skandinaviska hår. Hon är den enda som lyckats.

- Till sist så lockade hon HELA mitt hår, bara för att, liksom. Jag gick runt och kände mig som en prinsessa hela dagen.




Dessutom älskar jag folk som visslar när de är ute och går. Urmysigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååh alla ska alltid hålla på och klippa ur luggen! Fattar inte varför jag går med på det varenda gång för jag ser bara skallig ut efteråt och så blir det omöjligt att kamma den så det ligger fint. Jag hittade en frisör som passar mig förra året men hon har så långa väntetider, upp till två månader, så jag gick till ett drop in-ställe jag har varit på tidigare. Det kan också vara skönt ibland när håret är megarisigt och man inte orkar vänta på en tid. Och så klipper de ju folk på löpande band där så frisörerna småpratar knappt alls, vilket jag gillar. Jag vill helst bara bli klippt och få sitta och ta det lugnt. Höll på att somna under hårtvätten. ^^ Och ja, jag går till frisören max 1 gång per år så det är en stor grej. :D Visst känns det bra efteråt?
/Jenky