onsdag 9 januari 2013

Tre grönt te får jag be!

Ni har säkert lagt märke till att jag föredrar kaffe framför te. Det betyder ju såklart inte att jag aldrig dricker te. Jag bara dricker det väldigt, väldigt sällan!

Min favorit var länge peppermint, eftersom det påminde mig om min tid i Tokyo. Lauran gjorde världens godaste peppermint tea med massor av socker och tjock mjölk i.


Vid sidan om hällde jag i mig jasmine tea. Mot slutet av min vistelse i Japan, så drack jag en flaska per dag. Blev som en drog, det där teet. Jag kunde liksom inte spendera en dag utan att få dricka jasmine tea till mina svartvita filmer och Betty Boop.


Men eftersom detta inte går att få tag på i Sverige, och att man i längden tröttnar på översockrat te, så är min nya favorit Mandarin Orange Green Tea från Lipton. Den har allt som ett te ska ha -- beskan och "neutraliteten" av grönt te, samtidigt som det där fruktiga gör det litet sötare. Gott, gott!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag köpte pepparmyntate igår efter Lindas rekommendation bland kommentarerna. Det är jättegott! Brukar annars också köra de där gröna varianterna från Lipton. Jag inbillar mig att det är bättre än svart te. Dricker nog lika mycket te som kaffe tror jag.
/Jenks

rusty sa...

Man behöver inte, som jag, ha tio kg socker i, men det är väldigt gott med mjölk i, så det rekommenderar jag!

Jag tror jag dras till gröna teer för att de gör mig så lugn. Associerar det med japanska teceremonier osv. :3