torsdag 3 januari 2013

hejhej

För övrigt har vi en lokal dragspelsspelare på mitt torg, där jag bor. Världens bästa Axel Dahlströms Torg, för er som undgått att hitta hit. Han är en glad typ som sitter utanför ICA, väder in och väder ut, och antingen spelar eller säljer faktum. Jag tycker hemskt mycket om honom, för han är så rar, på något sätt. Så jag började le mot honom, och nu är vi hej-polare. Det blir alltid ett "God Jul!", "God dag!" eller ett skinande leende så fort man går och handlar. I början blev jag litet förvånad över att han kände igen mig, men sedan erinrade jag mig min fallenhet för galna färger. Mina basfärger i vardagen är en orange väska, en mörkrosa sjal och min turkosa klänning. Toppa det med en nyinförskaffad fejkpälsjacka på rea (80:- kostade den!), så är jag kanske litet lättare att komma ihåg.

Inga kommentarer: