söndag 11 november 2012

Zombie.

Jag vet inte varför förtäring av just dessa allergitabletter (Atarax) gör mig så himla groggy. Som random allergiker, så har jag fått ätit tabletter i hela mitt liv, men just dessa fungerar som en snabbguide till att bli en livs levande zombie.
Jag fick dem på recept för hjälp mot intensiva attacker av ångest, vilket jag var nödgad att ha under min invaningsperiod av andra, starkare, tabletter. Sedan dess har jag tagit i Atarax med tång, för effekterna skrämmer mig. Alla jag pratat med säger att de inte är beroendeframkallande, och att de är väldigt svaga. Om de nu är så svaga, hur kommer det sig att jag blir så extremt trött?

De ska fungera som sömntabletter när jag inte kan sova. Problemet är bara att jag knappt kan sova alls längre. Om jag tar en sådan där tablett runt fyra på morgonen, så garanterar det att jag är oväckbar 12 timmar framåt. Sedan blir jag helt lealös i kroppen resten av dagen. Och så kan man ju inte få en fungerande vardag. Jag är ju hellre trött och smått ångestfylld än en zombie. Eller?

2 kommentarer:

Lin Lin Linda Li sa...

Jag har också atarax hemma och såfort jag tar det så checkar jag i princip ut i tolv timmar jag också. Det motverkar min ångest genom att... well, genom att få mig att bli dödstrött. Sömn är typ det enda som funkar för mig för att bli av med ångest iofs men det är ju inte direkt en bra lösning om man har saker att göra :S

Anonym sa...

Säg att du vill byta tabletter. Alla reagerar olika på mediciner och allt passar inte alla. Det finns ju en ocean av diverse insomnings- och sömntabletter + lugnande så det känns dumt att du ska gå och vara zombie i onödan? Jobbigt också med sömnproblemen. Har också megasvårt att sova ibland. Inte pga ångest utan för att jag bara inte somnar när jag vet att jag måste gå upp tidigt. Frustrerande! Intressant det där med att allergimediciner fungerar som sömnmedicin. Såg att det var rätt vanligt som receptfria medel i USA. Alltså att de marknadsförde vanliga antihistaminer som sömnpillz. Så trött jag blev nu. /Jenks