torsdag 22 mars 2012

trena, frust frust

Jag hade mitt möte med en tränare/kostvetare på Fysiken idag. Jag tänkte att "Hih, jag äter ju rätt så bra mat, om man bortser från allt godis". Ack, så fel jag hade. Jag satt där med mentalt öppen mun och stora ögon när hon berättade att jag äter alldeles galet fel. Jag har inte tänkt på det själv, men jag äter i princip inget protein (läs: kött, fisk) alls. Och tydligen blir man oerhört sugen på socker om man bara skövlar i sig kolhydrater, som jag gör.

Så nu på vägen hem så köpte jag sej, färsk makrill, massa bönor, avocado och keso. Jag "får" heller inte ha ost som pålägg längre, så jag köpte skinka. Det är verkligen urmysigt att köpa färsk fisk i sådana där trailers där goa gamla feskegöbbar står och är sådär västkustiga. De gormar och skämtar med andra kunder och säger något om "den finska församlingen" medan jag går därifrån. Jag ler för mig själv och riktigt myser över faktumet att jag är halvfinsk. Konstigt hur man kan vara så stolt över ett ursprung man knappt haft som en stor del i sitt liv.

Nu ska jag tvätta alldeles strax, och sedan iväg för att fira en väns födelsedag på Rover. Jag har vänner med bra smak, gnägg.

Jag älskar verkligen att ha saker inplanerade. Solen skiner och jag undrar litet om man egentligen kan må såhär bra.

Inga kommentarer: