söndag 11 mars 2012

Schlagerschimpans

Lalalala, nu när den tråkiga biten av Melodifestivalen är över, så kan vi sätta tänderna i den roliga! Alltså om någon månad då det sitter några kända svenska människor i ett litet rum i Stockholm och dömer alla de andra ländernas bidrag. Jag har tre favoriter från förra året. Det som gör en litet ledsen i ögat är att:
- Sarah var programledare i årets festival
- Andreas Johnsson bidrog med en låt i årets festival...

Alltså är två av tre redan ute ur leken. Den sista är en man vars namn jag tyvärr inte lagt på minnet, men som är urmysig. En finlandssvensk kille med svart hår och ett ömt hjärta. Sedan är ju alla tre av dessa människor mest sobra i sitt sätt att höja eller sänka andra länders bidrag. Med andra åsikter än "Nä, den här låten tyckte jag bara inte om", kontra "Gujamensåbralåt! Högsta betyg!".

Jag brukar få några favoriter när jag kollar på dessa program. Förra året var ju Grekland min allra största favorit, tror jag. En sådan låt som man blir helt fladdrig i hjärtat av när man råkar hitta den på sin mobilspellista.

Inga kommentarer: