tisdag 3 mars 2015

snurr.

Tittade på en relativt usel skräckis häromdagarna. En av personerna var lik min gamla lärare. Ni vet den där jag höll i handen en gång i tiden och gick vilse i London med.

Så inatt så drömde jag om honom. Lutade mig över min mobil tillsammans med en vän och pekade ivrigt på de två filmerna jag hade på honom. När han gick framför mig, vände sig om i en snurr och gav kameran ett melankoliskt leende. Den lyckliga känslan jag kände inför att ha något att titta på när jag saknade honom. Tänkte på honom.
Jag har ju såklart ingen film av honom. Kanske en bild, där han ler och inte alls gör sitt utseende och personlighet rättvisa.

Och nu, i mitt eget melankoliska fängelse, så är hjärnan tom och jag kan knappt komma på vad han heter. Det enda jag kan tänka är "Chris", men han heter absolut inte det. Sedan Nicholas Flamel, men jag är relativt säker på att han inte är en alkemist.

Och på tal om alkemister, så tycker jag inte om den boken.

Inga kommentarer: