tisdag 3 mars 2015

Att skämmas över sitt minne.

Har fått ett friend-request av en person som jag tydligen har 7 gemensamma vänner med. Hon har samma förnamn som en av mina äldsta barndomsvänner, men jag känner inte alls igen henne på hennes foto. Hon ger en blixt av "Nä vänta, det kanske är hon..."-igenkännande. Men hon har väldigt annorlunda hår och hon ler på fotona. Den barndomsvännen som jag växte ifrån och som jag upptäckte gick i parallellklassen i gymnasiet log nästan aldrig när jag var i närheten. Kan det vara så hemskt att ett leende kan få en att glömma en gammal vän som man lekte med nonstop? Vars föräldrar tillsammans ofta hade middagar, och som man lekte lego med och sprang runt i skogen med?

Jag känner mig som en väldigt dålig människa just nu. Var tvungen att skriva till en av våra gemensamma vänner och fråga om jag bör känna igen henne.

Inga kommentarer: