onsdag 21 maj 2014

champagne

Jag var ute på galej med D förra veckan. Med solen i ryggen och Göteborgs hamn som utsikt, var ett startfält som slutade i en smärre katastrof. Först försvann mobilskalet. Vad fan? Letade, fann inte. Sedan någonstans på vägen mellan alla barer, så försvann min mobil. En timme senare kom jag på att även min jacka var borta. "Den kostade 800 kronor", var det enda jag kunde få ur mig. För mig är det en gigantisk summa.
Gjorde ett försök att ringa mobilen, och någonstans på Hisingen svarar en man. 
"Är det här din mobil? Jag tror jag har råkat sno den."
Vi hade ett jättetrevligt samtal. Nästa dag åkte han hela vägen hem till mig för att lämna över sitt stöldgods. Vi skrattade och skämtade med varandra. Jag var bara lättad. 
"Förresten, är det här din jacka? Jag råkade sno den också. Jag vet inte ens varför."
Snipp, snapp, snut. 

Men mobilskalet, då? Det är för evigt förlorat. Har beställt detta nya skal, och hoppas innerligt att det hinner fram till mig innan jag ÅKER TILL JAPAN PÅ LÖRDAG. Det är orange:



Inga kommentarer: