onsdag 2 april 2014

PROMETHEA, en ascool kvinna.

Jejeje, nu kör vi en kortis med mest bilder om en comic som jag tänkt skriva om sedan ett år tillbaka.
Jag tycker ju om att följa kryptiska röda trådar, så det började med att jag läste en sida på Wikipedia.
Läste om Alastair Crowley.
De nämnde Prometheus, en pjäs från antiken.
Jag läste den.
Hittade en comic som heter Promethea - i princip en kvinnlig version av Prometheus.
Got fucking blown away.

Hon är ascool. Här kommer bildbevis:



"I cannot be destroyed. I am the holy splendor of the imagination."



Och det här är bara ett modeuppslag som är väldigt Promethea-esque.



Jag orkar inte förklara vad den handlar om, så här kommer Wiki:
"It tells the story of Sophie Bangs, a college student from an alternate futuristic New York City in 1999, who embodies the powerful entity known as Promethea whose task it is to bring the Apocalypse."

Mycket bra läsning! Rekommenderar!

Inga kommentarer: