lördag 1 februari 2014

boaormen

Jag sträckte ut tyget över höfterna och insåg att den nog är för liten i alla fall. En hemlighet till att hitta billiga klänningar på Tradera är att även leta efter klänningar som är en storlek för liten - så länge den har töjbar midja eller smock. Just denna klänning lyste med sin vinröda färg och prydliga krage. Men det skulle nog inte passa, trots allt. 
Man kan ju ändå testa, tänkte jag, och drog på mig den. Lyckan jag kände när jag insåg att den satt perfekt! Verkligen kramade ens kurvor. Jag har inte haft på mig tighta kläder på flera år. Allra mest för att jag inte känt mig bekväm i det - det tar litet tid att vänja sig vid en större kropp. Det var så himla nostalgiskt att återigen få krypa ner i ett andra skinn. Och roligt med ny klänning!(!!!11)

Inga kommentarer: