söndag 24 mars 2013

The Following

Jag måste bara få fangirla av mig litet här. Såg en trailer för en ny serie som går på TV4 just nu, och tyckte den verkade intressant. Nio episoder senare, så vill jag skrika till hela världen hur jävla bra den är. Det finns så mycket jag älskar med den. Allra mest älskar jag hur de verkligen plågar karaktärerna i serien. Alltså, smärtan i Kevin Bacons ögon i varje avsnitt. Ångesten som de upplever. Och min andra favorit, som lyckats överleva hittills. Och jag blir så glad, för vem som helst kan i princip dö i den här serien. Förutom Kevin Bacon, då. Han är litet för känd för det. Och så är han ju huvudpersonen.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Har bara hört namnet. Vad handlar den om?
/Jenksy

rusty sa...

Handlar om en seriemördare (som suttit inne i 8 år) flyr från fängelset en dag. En före detta FBI-agent som jobbade med att ta fast seriemördaren förra gången kallas in för att hjälpa till igen.
De får snart fast mördaren, men får snart veta att han har en följareskara, en sorts kult, som alla är mördare och som hjälper honom att iscensätta en sorts reality-bok i olika kapitel för att plåga FBI-agenten, som för övrigt letar efter mördarens son, som blivit kidnappad. Eh, ja. Mycket intressant och bra serie!

rusty sa...

Eller den korta, engelska summeringen: "A brilliant and charismatic, yet psychotic serial killer communicates with other active serial killers and activates a cult of believers following his every command."

Anonym sa...

Åh, det kanske man borde ta en titt på. :)
/Jenks