lördag 30 mars 2013

Lördag

Hade en jobbig dag igår, låg länge i sängen idag, men kände till slut att fuck it, nu ska jag gå upp och jag ska göra precis vad jag vill.

Så jag tog på mig ett matchande underklädsset, min slim-body, underklänning, mina grå-gula långklänning från ASOS, lila strumpbyxor med stjärnor på, ljusbruna brouges, de två MASSIVA guldarmbanden från Russos collab med H&M, costume jewellery-halsbandet i gult och orange som jag vann i en tävling, målade naglarna orange, sminkade mig fast jag har en av de värsta huddagarna på länge och fjällar som en fisk, och satte till slut upp håret i en hög hästsvans och fäste bak luggen i en tuperad "bulle" (aka den frisyren jag älskar men aldrig vågar ha).

Sedan tog jag på mig min trekvartsärmade gula jacka, en rosa/gul/orange sjal, stoppade en plastpåse i fickan och gick till affären och köpte ost. Överdådig i en stil jag aldrig prövat förut, gick jag runt och njöt medan kjolen fläktade runt mina anklar.

Sedan gick jag hem och tittade på Girls.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt!
/Jenks

Caro sa...

Det låter fab!