onsdag 20 juli 2011

purple

En av mina födelsedagspresenter blev ett besök på Trädgår'n för att se en skara kända svenska komiker uppträda. Det kommer bli jag, min bror och dennes manliga vänner. Jag känner de flesta av dem, eftersom jag ofta svansar efter min brors upptåg här i Göteborg. De är alla ett trevligt gäng som behandlar mig väldigt snällt och beskyddande, kanske just för att min brors vakande öga ligger på för det mesta. Hur som helst så har vi ofta väldigt roligt tillsammans.

Efter detta så kanske, kanske vi ska gå på Nefertiti. Tydligen har de varje onsdag ett färgtema, och igår skämtade jag och bror om att det borde vara lila, eftersom jag - Tors födelsedag till ära - hade klätt mig helt i lila. Hör och häpna, så är det faktiskt färgen lila som gäller idag! Så jag och min broder har omsorgsfullt klätt oss i lila. Ifall att.

Fast nu sitter jag i min rosa jackklänning och rött läppstift. Det har blivit min morgonklädsel den senaste tiden. Varför inte trippa omkring i utstuderad, färgsprakande morgonklädsel liksom?

Inga kommentarer: