tisdag 22 mars 2011

Inställd tankegång

Saker som plötsligt slår en sisådär flera år senare:
Jag trodde att Ted Gärdestad var en kvinna när jag var liten. Som många andra barn så var inte artistnamnet det viktigaste när man var liten, så jag fick en smärre chock när någon påpekade för mig att det faktiskt var en man som sjöng. Tills jag var ungefär 20 år så trodde jag även att Ted Gärdestad hade tagit självmord genom att hoppa från Eiffeltornet. Jag har varit så inställd på detta under hela mitt liv att när folk sa att han fortfarande levde när jag var ung, så trodde jag inte på dem. Och jag gör fortfarande misstaget att säga att det är så poetiskt att han faktiskt tog sitt eget liv på samma sätt som han sjöng om.


Harkel.

1 kommentar:

Jenky sa...

Nu har jag stirrat på Inställd tankegång tillräckligt! Ge mig mer inlägg! :)