torsdag 2 september 2010

Där blir det ett nej

Idag är en sådan där "Nej... bara nej"-dag. Jag vill inte skrika eller gråta, utan mer... hasa omkring i tofflor och inte tänka. Jag vill inte tänka på arbetsförmedlingen. Inte heller på mjölk, eller avsaknaden av den i mitt kaffe. Inte på att jag kommer träffa min bror imorgon. På familjeförhållanden som trycker. Är inte heller speciellt sugen på att fundera över min trasiga kropp som jag måste ta till någon sorts vårdbyggnad. Eller att min rygg gör ont.
Jag vill bara ligga på rygg som en bebis och gnälla litet. Kanske ha någon som plockar upp mig och hyschar lugnt. Jag blir för övrigt hjärntvättad av alla bebisar nuförtiden. Jag har hållit i så många minihänder och fått otaliga små tandlösa leenden.


... Och jag ska göra något sorts översättningsjobb snart. Det ser jag fram emot. Men jag orkar inte tänka på det just nu.

Inga kommentarer: