torsdag 28 augusti 2008

Flyttstädningsupptäckter

#1: Hittade en bok med Elijah Wood på omslaget som 14-åriga Emelina skrivit i. Flertal sidor innehållande påbörjande av manuskriptet till Fellowship of the Ring. Skrivet ur minnet. Fan vad cool jag var som 14-åring.

#2: Börja packa 5 timmar innan pappa ska komma och hjälpa mig flytta - ingen bra idé. Fan vad jag inte blivit vuxen och ansvarsfull ännu. Tusan också.

#3: Jag hittade en skiva med Loke, allas vårat svin under medeltidsveckan. Låtarna påminner mig om en tid då jag sprang runt i långa klänningar och mantlar, sittandes runt en eld, ätandes bröd och stora bitar ost. Eller som första gången jag hörde Loke-- påvägen hem från ett lajv, och mina bilkörandes vänner njöt av låtar som Eldsjäl och Solkatt. Personligen så är nog Spring! min favorit. Ja. Det var tider det.

Fler uppdateringar kommer under timmarna av vånda, damm och tidsbrist.

Inga kommentarer: