lördag 15 mars 2014

Sjukhusupplevelse!

Heeeej! I'm back!
Jag har legat på sjukhus tills nu. Det var en väldigt underlig upplevelse, då jag aldrig varit med om det förr.
Jag har haft ont, jag har gråtit. Fått besök, fått blommor. Fått antibiotika i droppform, ständigt haft en nål intryckt i armen och gått runt med en sådan där droppställning. Som sagt, en väldigt underlig upplevelse.

Jag hade en inflammation i äggstocksledarna. Jag låter denna SMS-konversation förklara allvaret i det hela:

Jag: "Mitt infektionsvärde var förresten, tydligen, 190 igår och 110 idag. Vanligtvis har man 5(!!!!)."
D: "Ja, för du väntade för länge! 190 i CRP är inte bra. En läxa! Inte gråta hemma så länge. Vi får hoppas det gått ner mer imorgon så att du inte behöver ligga kvar mer."

Då undrar jag hur mina värden såg ut den första dagen jag fick ont. Eller dagen därpå, när jag låg hemma och höll ut. Eller dagen då jag till slut var tvungen att åka in till akuten.

Så det blir en läxa både till mig och er där ute. Inte gråta hemma så länge. Vänta inte för länge.

Inga kommentarer: