tisdag 12 februari 2013

ode to pan

Jag köpte min allra första mobilapp häromdagen. Jag har gått runt och väntat och väntat, och så väntade jag litet till, på att Quizkampen skulle komma till Android. Sedan fick jag höra, efter att alla skaffat det, att det kommit till Android redan, men bara om man betalar för premium-konto. D'oh. Ooooch eftersom jag varit fattig, så har jag inte haft råd att köpa den. Men nu så! Väl investerade 22 kronor, anser jag.

Blev litet nyfiken av några av frågorna, så idag har jag:


Läst allting om Jonestown-massakern 1978. Fy faen att över 900 personer kan dö på ett sådant sätt.
Läst allting om Aleister Crowley, känd ockultist och poet. Kände igen hans namn ifrån Supernatural, och undrade om karaktären var influerad eller porträtterad från just denne man. Svaret är ja, mörka väsen i serien använder hans namn. Snacka om att den där mannen låg runt, för övrigt. Känns som om hela texten bara babblar om "Sedan hade han sex med den och den personen, gjorde något knäppt, sedan hade han mer sex".



Är väldigt sugen på att läsa mera nu, faktiskt.
Nej, alltså, jag är ärlig. Typ Veronica Decides to Die, tex.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns en bra dokumentär om Jonestown-massakern, med riktiga filmklipp och intervjuer med människor som bodde där då, men jag minns inte vad den heter! Den gick på Svt för några år sedan. Mycket intressant. Fascinerande hur lättmanipulerade människor kan vara. På tal om Crowley också.
/Jenks

rusty sa...

Hm, verkar finnas tre stycken dokumentärer. Jag provar den som är nyast. Väldigt fascinerande, men man känner sig litet dum som vill veta mer. Som en modern variant av officiella halshuggningar. :(

Anonym sa...

Äsch, jag ser det som allmänbildning. Alltid lär man sig något. Men jag fattar vad du menar.
/J