lördag 14 juni 2014

.

Är. Så. Trött. Ont i musklerna. Det vaga illamåendet.
Men även idag beger jag mig mot Slottsskogen i sällskap med T. Tänker att jag ska ligga på gräset och sova en stund, med hans iPad som spelar musik i bakgrunden. Hoppas att illamåendet går över, och att ångesten avtar. Sådana här dagar är jag glad över att jag bara bor 4 minuter från Slottsskogen. Att jag gör ett tappert försök till att inte ligga hemma och tycka synd om mig själv i bakfylledimman. Som förr i tiden, då man var ung och mer benägen till att överkomma sådana här dagar.
Är så trött på ångest. Ångest över min kropp, bakfyllan och att intagandet av alkohol inte egentligen hjälper mot ledsamhet och livskriser fastän man tror det när man väl börjar. Har ångest över att jag är fattig. Att D antagligen blir sur för att jag går ut till Slottsskogen idag igen (fastän jag inte ens har någon alkohol). Ångest över att jag egentligen borde ha råd att betala mina vunna auktioner på Tradera (18+24kr), men kan inte eftersom jag bara har 10:- på kontot. Att jag måste ringa mamma och be henne sätta över pengar, fastän jag borde ha kvar pengar. För jag drack alkohol igår, och det går inte att berätta för henne.

Och ord räcker inte till. Känns inte bättre när jag skriver ned det här.

Inga kommentarer: