måndag 8 april 2013

Tycker om. Mycket.

Psycho-Pass utspelar sig i framtiden, så ett system som kallas SYBIL ständigt scannar av folks mentala hälsa. Ingen vill läsa detaljer, så låt mig bara kort summera allting som jag tycker om med den här serien.
The Villain ser mycket bra ut och pratar alltid om böcker. Han är rå.
Det är en dystopi. Älskar dystopier.
Den är inte rädd för att vara våldsam, alltså en 18+-serie, alltså mer riktad mot en vuxen publik.
Människors mörka inre. Tröttnar aldrig.

Bra intro. Purrrr.




[edit]
Plus att jag tror att den manliga huvudkaraktärens röstskådespelare är samma som gör rösten till Yuki (och därmed i förlängning Kakashi i Naruto). Jag, Petro och Linda var helt koko-crazy över Yuki som tonåringar.  Jag gick till skolan med en tröja där det stod "FUCK ME EIRI YUKI", för er som kommer ihåg.


 Hej Yuki!