tisdag 26 november 2013

Grönt, gult och bärnstensfärgade drycker.

Dags att sätta igång med de bilderna och minnena som jag utlovat för ett tag sedan. OBS att jag kommer dubbelposta de här till Catpuzzles, för just nu ekar den bloggen tom.

I början på Juli i somras så gick jag och T till det bästa second hand-stället vid Mölndalsvägen. Jag köpte en stor, grön matta för 150 pix.




Det var efter den här dagen som jag och T började umgås galet mycket. Jag hade börjat krypa ur mitt isolerade skal (också känt som min lägenhet), och T var den första sociala kontakten jag sökte mig till.

Efter det satte vi oss på en uteservering och tog en öl. Det var det stället som man alltid gick förbi när man bodde på Olofshöjd som student och skulle gå och handla på Netto. Jag och T diskuterade användandet av "de" och "dem", "han" vs "honom" och andra grammatiska saker. Jag satt framåtlutad mot bordet med slutna ögon och lyssnade på de fyra låtarna som han gjort själv.

Ps. Favoritklänning.

Inga kommentarer: