onsdag 12 november 2008

Vänligheten heter Sarah

Ibland blir jag så otroligt häpen av hur vänliga folk kan vara. Jag började chatta litet med Sarah på mitt gamla jobb i Göteborg. Jag hade väldigt svårt att anpassa mig till alla mina medarbetare - som nykomling utan erfarenhet inom vårdskötning var detta rätt så svårt. Sarah var en av de få som genuint ville lära känna mig.
Hursomhelst, så frågade hon var jag höll hus för tillfället, om jag kanske inte ville tillbaka till Göteborg? Jag förklarade hela situationen med hur det hade gått i England, och att jag jättegärna skulle vilja återvända till mitt kära Göteborg för att jobba ihop pengar där istället.

Du kan få bo hos mig om du vill
, skriver Sarah.


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Möjligheter tycker jag om. Möjligheter att kunna få återvända till Göteborg tycker jag om. Jag tycker om att det finns människor som Sarah där ute. Det värmer mitt hjärta.

(Sedan att jag och Linda försöker få jobb i England/Norge nu samtidigt är en annan sak som man också ska addera i smeten Vad-Håller-Emelina-På-Med-Egentligen?

Inga kommentarer: